Digital Marketing Μισθός Ανά Ειδικότητα Στην Ελλάδα

Ο μέσος μισθός ενός digital marketing specialist στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, είναι μεταξύ 22.617 και 38.544 ευρώ (μικτά) τον χρόνο. Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τον μισθό ενός digital marketer είναι η εμπειρία, η εταιρεία στην οποία εργάζεται, η περιοχή και η ζήτηση.

Ο μισθός στο digital marketing εξαρτάται και από την ειδικότητα του marketer. Στο άρθρο αυτό επομένως θα δούμε τους μισθούς για:

  • Digital marketing specialists (junior και senior)
  • Social media manager
  • PPC manager / specialist
  • Email marketer
  • SEO specialist
  • Copywriter

Σημείωση: Για να γράψουμε αυτό το άρθρο, μαζέψαμε δεδομένα από διαφορετικά websites που λειτουργούν ως βάσεις δεδομένων για μισθούς. Τα ποσά που θα δεις επομένως, βασίζονται στις πληροφορίες που πήραμε από αυτά τα μισθολογικά websites.

Ποιος είναι ο μισθός στο digital marketing;

Ο μισθός ενός digital marketing specialist στην Ελλάδα, Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, είναι μεταξύ 22.617 και 38.544 ευρώ (μικτά) τον χρόνο, δηλαδή μεταξύ 10,87 και 18,53 ευρώ την ώρα και μεταξύ 1.884,75 και 3.212 ευρώ τον μήνα.

Ο μισθός ενός digital marketer στην Ελλάδα, εξαρτάται από διαφορετικούς παράγοντες, όπως την εμπειρία, την εταιρεία, την περιοχή, τη ζήτηση και τις δεξιότητες του marketer.

Σύμφωνα με το Salary Expert, η μέση μικτή αμοιβή ενός digital marketer ανά εμπειρία είναι η παρακάτω:

  • Entry level digital marketer: 27.345 ευρώ (μικτά) ανά έτος. Δηλαδή 13,14 ευρώ την ώρα.
  • Senior digital marketer: 46.602 ευρώ (μικτά) ανά έτος. Δηλαδή 13,15 ευρώ την ώρα.

Ποιος είναι ο μισθός ενός social media manager;

Σύμφωνα με το Salary Explorer, ο μισθός ενός social media manager στην Ελλάδα είναι μεταξύ 13.200 και 45,360 ευρώ (μικτά) τον χρόνο, δηλαδή μεταξύ 6,35 και 21,81 ευρώ την ώρα.

Οι αμοιβές των social media managers στην Ελλάδα μπορούν να διαφέρουν ανάλογα με την εμπειρία (seniority), την εταιρεία, την περιοχή, τις δεξιότητες και την ζήτηση της ειδικότητας τη συγκεκριμένη περίοδο.

Ποιος είναι ο μισθός ενός PPC manager;

Σύμφωνα με το World Salaries, ο μισθός ενός PPC manager στην Ελλάδα είναι μεταξύ 13,540 και 45,600 ευρώ τον χρόνο, δηλαδή μεταξύ 6,51 και 21,92 ευρώ την ώρα.

Ο μισθός ενός PPC campaign manager/specialist μπορεί να διαφέρει ανάλογα την εταιρεία, τις δεξιότητες, την εμπειρία, την περιοχή και φυσικά, τη ζήτηση τη συγκεκριμένη περίοδο.

Η αμοιβή ενός PPC specialist απ’ την συγκεκριμένη πηγή, φαίνεται να παρουσιάζει μεγάλη διαφορά, γιατί, λογικά αναφέρεται σε διαφορετικές βαθμίδες εμπειρίας (παλαιότητα).

Ποιος είναι ο μισθός ενός email marketer;

Σύμφωνα με το Salary Expert, ο μικτός μισθός ενός email marketer στην Ελλάδα είναι μεταξύ 20.440 και 34.846 ευρώ τον χρόνο. Δηλαδή, μεταξύ 9,83 και 16,75 ευρώ την ώρα.

Ο μισθός ενός email marketing specialist, εξαρτάται από τους παράγοντες που ανέφερα και για τις άλλες ειδικότητες.

Η αμοιβή του email marketer από τη συγκεκριμένη πηγή, αναφέρεται σε διαφορετικά seniorities. Με την ελάχιστη αμοιβή να αναφέρεται σε πιο junior και τη μέγιστη σε πιο senior ρόλους.

Ποιος είναι ο μισθός ενός SEO specialist;

Σύμφωνα με το World Salaries, ο μισθός ενός SEO specialist στην Ελλάδα είναι μεταξύ 9.980 ευρώ (καθαρά) τον χρόνο, δηλαδή 831 ευρώ τον μήνα κα περίπου 4,80 ευρώ την ώρα  και 28.850 ευρώ (καθαρά) τον χρόνο, δηλαδή 2.405 ευρώ τον μήνα και περίπου 13,87 ευρώ την ώρα.

Διαφορετικοί παράγοντες, όπως ήδη έχω αναφέρει, επηρεάζουν την αμοιβή ενός SEO, αλλά και το πού μπορεί να φτάσει όσονα φορά τον μισθό.

Η συγκεκριμένη έρευνα, αναφέρεται σίγουρα σε διαφορετικά έτη εμπειρίας. Βάσει της εμπειρίας μου πάντως, ως SEO specialist, μπορώ να πω ότι η έκταση μισθού που αναφέρεται, είναι αρκετά κοντά στα πραγματικά δεδομένα.

Ποιος είναι ο μισθός ενός copywriter;


Σύμφωνα με το World Salaries, ο μισθός ενός copywriter στην Ελλάδα, κυμαίνεται μεταξύ 9,020 ευρώ (καθαρά) και 29,320 ευρώ (καθαρά) τον χρόνο, δηλαδή μεταξύ 751 ευρώ και 2,443 ευρώ τον μήνα (καθαρό ποσό).

Ο μισθός εδώ αναφέρεται σε διαφορετικά seniorities, λόγω της διαφοράς.

Όπως και σε όλες τις άλλες ειδικότητες digital marketing, έτσι κι για τους copywriters, οι απολαβές τους εξαρτώνται από την εμπειρία, τον κλάδο, την εταιρεία κλπ.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τους μισθούς στο digital marketing;

Οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τους μισθούς στο digital marketing αναφέρονται παρακάτω:

  • Εταιρεία: Η εταιρεία που εργάζεται ένας digital marketer επηρεάζει άμεσα τον μισθό του. Κάθε εταιρεία έχει διαφορετικό πελατολόγιο και επομένως, και διαφορετικές δυνατότητες στην παροχή αμοιβής. Για παράδειγμα, μια εταιρεία με αρκετούς πελάτες στο εξωτερικό, θεωρητικά μπορεί να δώσει και υψηλότερους μισθούς σε σχέση με μια που έχει μόνο τοπικές επιχειρήσεις ως πελάτες.
  • Εμπειρία: Η εμπειρία (προϋπηρεσία) του digital marketer επηρεάζει έντονα τον μισθό του. Ένας εργαζόμενος που ξεκινάει τώρα στον κλάδο και αναζητά entry level θέσεις προφανώς και θα έχει χαμηλότερες απολαβές από κάποιον πιο έμπειρο που αναζητά πιο senior θέσεις.
  • Ζήτηση: Η ζήτηση μιας ειδικότητας digital marketing μπορεί να επηρεάσει τον μισθό του υποψηφίου. Για παράδειγμα, αν μια συγκεκριμένη ειδικότητα είναι πιο δυσεύρετη στην αγορά από άλλες, τότε ο υποψήφιος, ενδεχομένως να μπορεί να ζητήσει περισσότερα χρήματα ως αμοιβή.
  • Περιοχή: Η περιοχή επηρεάζει τον μισθό στον κλάδο του digital marketing. Συνήθως, επιχειρήσεις ή digital marketing agencies σε πιο αστικά κέντρα, μπορούν να προσφέρουν υψηλότερες αμοιβές. Αυτό συμβαίνει γιατί στα αστικά κέντρα, υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες για μεγαλύτερους πελάτες.
  • Ικανότητες: Οι ικανότητες ενός digital marketer μπορούν να επηρεάσουν τον μισθό του. Όσο περισσότερες δεξιότητες κατέχει ένας digital marketer, τόσο περισσότερα πράγματα μπορεί να προσφέρει. Ο μισθός που μπορεί να ζητήσει μπορεί να είναι επομένως μεγαλύτερος.
  • Ειδικότητα: Η ειδικότητα του marketer επηρεάζει και τον μισθό του. Όπως είδαμε και πιο πάνω, διαφορετικές ειδικότητες έχουν και διαφορετικές απολαβές.
  • Χώρα: Η χώρα στην οποία εργάζεται ένας digital marketer επηρεάζει τον μισθό του. Ένας marketer που εργάζεται στην Ελλάδα, ενδεχομένως να έχει χαμηλότερες απολαβές σε σχέση με κάποιον που εργάζεται στην Αμερική. Φυσικά, πάντα σε αναλογία με το γενικότερο κόστος ζωής και τις τιμές της κάθε χώρας.

Πάμε να δούμε τώρα αν θεωρούνται οι αποδοχές στο digital marketing υψηλές σε σχέση πάντα με άλλους μισθούς στην Ελλάδα.

Θεωρείται ο μισθός των digital marketers υψηλός;

Ναι, ο μισθός των digital marketers στην Ελλάδα θεωρείται ένας υψηλός μισθός.

Ο βασικός λόγος που θεωρείται υψηλός, είναι ότι σε επίπεδα senior, manager ή και head, μπορεί να είναι αρκετά καλός (για τα ελληνικά δεδομένα). Μάλιστα, όπως είδαμε και πιο πάνω, σύμφωνα με το Salary Expert ένας πιο senior digital marketer έχει μέσο μισθό 46.602 ευρώ (μικτά) ανά έτος. Δηλαδή περίπου 3.880 ευρώ (μικτά) τον μήνα.

Όσον αφορά τις πιο junior θέσεις:

Ο μέσος κατώτατος μισθός στην Ελλάδα ορίζεται στα 830 ευρώ, ενώ και σύμφωνα με την e-forologia ο καθαρός κατώτατος μισθός για το 2024, με 14 καταβολές, διαμορφώνεται στα 715 ευρώ.

Επομένως, αφού σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, ένας digital marketer μπορεί να ξεκινάει περίπου στα 1880 ευρώ (μικτά), τότε οι digital marketers ξεκινούν με μισθό υψηλότερου του κατώτατου.

Ενώ, σύμφωνα με το Glassdoor, ο ελάχιστος μισθός ενός digital marketer, είναι στα 815 ευρώ.

Βάσει της εμπειρίας μου στον χώρο τώρα, μπορώ να πω ότι γενικά, για entry level θέσεις, οι μισθοί ξεκινούν κάπου εκεί. Δηλαδή, περίπου 800 – 850 ευρώ (καθαρά). Ενώ, για πιο senior θέσεις (lead, manager, head), οι μισθοί μπορούν να κυμανθούν περίπου στα 1,500 – 2,000 ευρώ.

Τι άλλες παροχές υπάρχουν στις digital marketing θέσεις εργασίας;

Οι παροχές που υπάρχουν στις digital marketing θέσεις εργασίας εκτός απ’ τον μισθό, είναι οι προβλεπόμενες απ’ την εκάστοτε νομοθεσία. Συνήθως δεν υπάρχουν bonus απόδοσης αλλά ο μισθός είναι πιο σταθερός. Υπάρχουν επίσης πολλές θέσεις εργασίας digital marketing από το σπίτι. Οπότε, η δυνατότητα remote εργασίας, μπορεί να θεωρηθεί επιπλέον παροχή απ’ την εταιρεία.

Κάποιες ακόμη παροχές, ανάλογα την επιχείρηση μπορούν να είναι, εταιρικό laptop, πρόσβαση σε courses, budget για εκπαίδευση κλπ.

Είναι το digital marketing καλή καριέρα;

Ναι, το digital marketing βάσει του μισθού και των προοπτικών του είναι μια καλή καριέρα.

Σύμφωνα με το Forbes, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες δεξιότητες με ζήτηση για το 2024, καταλαμβάνοντας θέση στην κορυφαία δεκάδα της λίστας της Coursera στην έκθεση τους “Job Skills Of 2024”.

Ακόμη και για τα ελληνικά δεδομένα, το digital marketing φαίνεται να έχει υψηλή ζήτηση σε σχέση με άλλα επαγγέλματα.

Σε περίπτωση πάντως που αναρωτιέσαι αν αξίζει να σπουδάσεις μάρκετινγκ, κάνε την έρευνά σου και δες πόσο ζήτηση έχει η ειδικότητα που ενδιαφέρει σε γνωστά websites με θέσεις εργασίας.