Περιεχόμενα
- Τι είναι το digital marketing;
- Ποια είναι τα οφέλη του digital marketing για τις επιχειρήσεις;
- Ποια είναι τα είδη του digital marketing;
- Ποιες είναι οι ειδικότητες στο digital marketing;
- Πώς μπορώ να μάθω digital marketing;
- Πώς μπορώ να ξεκινήσω την καριέρα μου στο digital marketing;
- Ποιος είναι ο μισθός στο digital marketing;
- Που εργάζονται οι digital marketers;
- Ποια είναι η ζήτηση στο digital marketing;
- Ποιες είναι οι προοπτικές του digital marketing;
- Ποια είναι η διαφορά του digital marketing από το παραδοσιακό marketing;
Το digital marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ) αναφέρεται στο σύνολο των τεχνικών για την προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών και brands μέσα από ψηφιακά κανάλια και εργαλεία.
Τα βασικά οφέλη του digital marketing για τις επιχειρήσεις είναι πιο ακριβής στόχευση κοινού, η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με το κοινό, τα μετρήσιμα αποτελέσματα και το πιο ευέλικτο κόστος σε σχέση με το παραδοσιακό marketing.
Το digital marketing έχει διαφορετικά είδη και ειδικότητες, όπως το SEO, το social media marketing, το PPC (Pay Per Click), το email marketing, το video marketing και άλλα.
Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να μάθει κανείς digital marketing, όπως το μεταπτυχιακό, τα courses, τα σεμινάρια και το δωρεάν υλικό στο internet.
Οι digital marketers μπορούν να εργαστούν σε digital marketing agencies, στο τμήμα μάρκετινγκ επιχειρήσεων, σε start-ups ή και ως freelancers.
Είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος, αφού σύμφωνα με δεδομένα απ΄ την Statista, αναμένεται να φτάσει τα 763 δισεκατομμύρια μέχρι το 2027.
Τι είναι το digital marketing;
Τo digital marketing είναι η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω ψηφιακών καναλιών και τεχνολογιών όπως τα social media, οι μηχανές αναζήτησης, το email και άλλα.
Το digital marketing έχει σκοπό την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand, τη δημιουργία νέων δυνητικών πελατών (leads), την αύξηση των πωλήσεων και γενικά, τη βελτίωση της online παρουσίας των επιχειρήσεων.
Κάποια παραδείγματα digital marketing είναι οι διαφημίσεις που βλέπεις όταν είσαι στα social media, τα ενημερωτικά emails που λαμβάνεις και τα οργανικά βίντεο επιχειρήσεων στο TikTok.
Το digital marketing διαφέρει απ΄ το internet marketing. Το internet marketing περιλαμβάνει όλες τις προωθήσεις προϊόντων και υπηρεσιών που λαμβάνουν μέρος online. Το digital marketing αποτελείται και από τις online αλλά και από τις offline ενέργειες όπως SMS και τηλέφωνα.
Ποια είναι τα οφέλη του digital marketing για τις επιχειρήσεις;
Τα βασικά οφέλη του digital marketing για τις επιχειρήσεις είναι τα παρακάτω:
- Στοχευμένη προσέγγιση: Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, το 76% των πελατών θα προτιμούσε να αγοράσει από ένα brand το οποίο έχει εξατομικεύσει την εμπειρία χρήστη. Η στοχευμένη προσέγγιση πελατών όχι μόνο αυξάνει τα έσοδα αλλά ικανοποιεί και τους περισσότερους πελάτες.
- Μετρήσιμα αποτελέσματα: Στο digital marketing τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα σε αντίθεση με πιο παραδοσιακά είδη μάρκετινγκ όπως η TV, το ράδιο, τα flyers κλπ.
- Χαμηλότερο κόστος: Το digital marketing μπορεί να έχει χαμηλότερο κόστος. Βάσει έρευνα της Gartner, οι επιχειρήσεις που άλλαξαν από παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης (τηλεόραση, φυλλάδια, ραδιόφωνο) στο digital marketing είδαν μείωση του κόστους περίπου 10%. Αυτο συμβαίνει επειδή στο ψηφιακό marketing μπορείς να ορίσεις το budget σου πιο ευέλικτα.
- Αλληλεπίδραση με τους πελάτες: Το digital marketing προσφέρει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους πελάτες με πολλούς διαφορετικούς τρόπους (απάντηση σε comments, email κλπ). Βάσει έρευνας της Salesforce, το 84% των πελατών λένε πως η αλληλεπίδραση με ένα brand είναι εξίσου σημαντική με το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλά.
Ποια είναι τα είδη του digital marketing;
Τα βασικά είδη του digital marketing είναι τα εξής:
- Email marketing
- Social media marketing (SMM)
- PPC (Pay-Per-Click)
- SEO (Search Engine Optimization)
- Content marketing
- Influencer marketing
Παρακάτω εξηγούμε ένα προς ένα τα είδη του digital marketing.
Email marketing
To email marketing είναι η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω email. Τα emails αυτά στέλνονται σε στοχευμένες λίστες συνδρομητών. Το email marketing περιλαμβάνει τη δημιουργία newsletters, sales emails αλλά και απλά ενημερωτικά email. Μέσω του email marketing οι επιχειρήσεις έχουν στόχο να πουλήσουν, να ενημερώσουν και να δημιουργήσουν ένα πιστό κοινό πελατών.
Social media marketing (SMM)
Το social media marketing είναι η χρήση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω των social media (μέσα κοινωνικής δικτύωσης). Το social media marketing περιλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου αλλά και τη δημιουργία διαφημίσεων στις πλατφόρμες social media.
Οι στόχοι του μάρκετινγκ στα κοινωνικά δίκτυα είναι η ανάπτυξη ενός πιστού κοινού με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων. Μέσω του social media marketing, τα brands προσελκύουν νέους χρήστες που δεν γνώριζαν το brand προηγουμένως.
PPC (Pay Per Click)
Το PPC ή αλλιώς Pay Per Click είναι τύπος διαφήμισης σε πλατφόρμες όπως το Google ads και το Facebook ads κατά το οποίο οι επιχειρήσεις πληρώνουν μόνο για τα κλικς που λαμβάνουν.
Το PPC χρησιμοποιείται κυρίως για να δημιουργηθεί στοχευμένο traffic σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες και να αυξηθούν οι πωλήσεις της επιχείρησης. Συχνά, οι πληρωμένες διαφημίσεις PPC χρησιμοποιούνται και την αύξηση του brand awareness.
SEO (Search Engine Optimization)
Το SEO (βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης) είναι το σύνολο των τακτικών που στοχεύουν στην αύξηση της διαδικτυακής προβολής ενός website μέσα από τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Με το SEO, οι επιχειρήσεις στοχεύουν στο να εμφανίζονται ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για να προσελκύσουν περισσότερους πιθανούς πελάτες και να αυξήσουν τα leads και τις πωλήσεις.
Content marketing
To content marketing είναι περιλαμβάνει την δημιουργία περιεχομένου στο website, στα social ή σε άλλες πλατφόρμες. Το περιεχόμενο αυτό μπορεί να είναι άρθρα, infographics, βίντεο, εικόνες κλπ.
Σκοπός του content marketing είναι για αρχή να ενημερώσει με ποιοτικό περιεχόμενο και έπειτα να αυξήσει τις πωλήσεις και να δημιουργήσει σταθερά κοινά πελατών για τα brands.
Influencer marketing
Το influencer marketing είναι ένα είδος social media marketing, αλλά θεωρείται και αυτόνομο είδος από μόνο του. Με το influencer marketing, οι επιχειρήσεις συνεργάζονται με influencers για να προωθήσουν τα προϊόντα ή της υπηρεσίες τους.
Ποιες είναι οι ειδικότητες στο digital marketing;
Οι ειδικότητες στο digital marketing είναι χωρίς αμφιβολία πάρα πολλές. Αυτό συμβαίνει διότι μιλάμε για μια συνεχώς αναπτυσσόμενη βιομηχανία η οποία δεν σταματά να γεννά νέους κανόνες και υποχρεώσεις και συνεπώς χρειάζονται ειδικοί επί των θεμάτων για να λύσουν αυτά τα προβλήματα. Αρκετές από τις ειδικότητες του digital marketing είναι οι εξής:
- Marketing analytics specialist: Ο marketing analytics specialist αναλύει δεδομένα για digital marketing καμπάνιες. Ένα άτομο αυτής της ειδικότητας θα πρέπει να γνωρίζει από Google analytics και σχετικά εργαλεία και να έχει στρατηγική και αναλυτική σκέψη.
- SEO specialist: Ο SEO specialist είναι υπεύθυνος για τη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας έτσι ώστε να εμφανίζεται πιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως η Google. Οι βασικές γνώσεις ενός SEO specialist είναι η έρευνα λέξεων-κλειδιών (keyword research), on-page, off-page SEO και το τεχνικό (technical) SEO.
- Content writer: Ο content writer γράφει κείμενα για ιστοσελίδες, blogs, social media, email campaigns κλπ. Πρέπει να μπορεί να δημιουργεί ποιοτικό περιεχόμενο, να κατανοεί τον χρήστη, να προσαρμόζει τη γραφή του ανάλογα το κανάλι, το brand και το κοινό.
- Copywriter: Ο copywriter είναι κειμενογράφος όπως και ο content writer, με τη διαφορά ότι οι copywriters γράφουν κείμενα για διαφημίσεις ή πιο creative σκοπούς.
- Video marketing specialist: Ένας ειδικός αυτής της κατηγορίας διαχειρίζεται και δημιουργεί όλα τα video που ανεβαίνουν σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες μιας επιχείρησης. Πρέπει να γνωρίζει βιντεοσκόπηση, video editing και συχνά, είναι υπεύθυνος και για την στρατηγική video περιεχομένου.
- Social media manager: Είναι ο διαχειριστής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μιας εταιρείας και είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία social media στρατηγικής, τη διαχείριση της κοινότητας στην κάθε πλατφόρμα και την παρακολούθηση των social media analytics. Οι social media managers, πολλές φορές αναλαμβάνουν και τη δημιουργία περιεχομένου, οπότε, είναι καλό να γνωρίζουν να φτιάχνουν απλά γραφιστικά (στο Canva) και copywriting.
- PPC Specialist: Είναι ο υπεύθυνος για την σχεδίαση, τη δημιουργία και την εκτέλεση των διάφορων campaigns που θα τρέξουν σε μορφή paid media για μια εταιρεία. Χρειάζεται πολύ καλή γνώση Google ads, Google Analytics και συχνά και άλλων εργαλείων όπως Google Tag Manager και Looker Studio.
- Email marketing specialist: Ο email marketing specialist σχεδιάζει, δημιουργεί και διαχειρίζεται email marketing. Οι email marketers χρησιμοποιούν εργαλεία όπως το MailChimp και συχνά γνωρίζουν να στήνουν και συγκεκριμένους αυτοματισμούς email marketing (email marketing automations).
- CRO Specialist: Ο CRO specialist είναι υπεύθυνος για το conversion rate optimization, δηλαδή για την βελτιστοποίηση του conversion rate. Το conversion rate είναι ένα ποσοστό που δείχνει πόσους από αυτούς που επισκέπτονται μια ιστοσελίδα, ένα post, ένα email καταλήγουν να λάβουν την επιθυμητή δράση που θέλει η εταιρεία.
- Affiliate marketing manager: Ο manager του affiliate marketing μιας επιχείρησης είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία με τους affiliates, τον τρόπο που αυτοί διαφημίζουν τα προϊόντα της επιχείρησης και για τα αποτελέσματα αυτών των διαφημίσεων. Ιδανικά, θα πρέπει να έχει και πολύ καλές οργανωτικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.
- e-Commerce manager: Ο e-commerce manager είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία ενός e-shop, από τις παραγγελίες μέχρι και για τυχόν θέματα που εμφανίζονται στην ιστοσελίδα. Θα πρέπει να γνωρίζει να διαχειρίζεται το εκάστοτε CMS, για παράδειγμα Shopify, WooCommerce κλπ και θα πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τα αποθέματα και τις παραγγελίες.
- Graphic designer: Οι graphic designers μπορούν να θεωρηθούν ξεχωριστή ειδικότητα, είναι όμως αναπόσπαστο κομμάτι του digital marketing. Βασικά εργαλεία που γνωρίζουν είναι το Adobe Photoshop, το Figma και το Adobe Illustrator.
- Influencer marketing specialist: Είναι υπεύθυνος για την εύρεση των κατάλληλων influencers, την επικοινωνία μαζί τους, τη διαχείριση της καμπάνιας και την μέτρηση των αποτελεσμάτων της. Οι influencer marketing specialists εργάζονται κυρίως σε digital marketing agencies, καθώς είναι μια αρκετά εξειδικευμένη ειδικότητα.
Πώς μπορώ να μάθω digital marketing;
Οι διαφορετικοί τρόποι για να μάθεις digital marketing είναι οι παρακάτω:
- Μεταπτυχιακά προγράμματα: Υπάρχουν διαφορετικά μεταπτυχιακά digital marketing που μπορείς να παρακολουθήσεις ως κομμάτι των σπουδών σου. Το θετικό των μεταπτυχιακών είναι ότι θα έχεις καθηγητές να σε κατευθύνουν, μπορούν όμως να είναι ακριβότερο και να διαρκέσουν παραπάνω σε σχέση με άλλους τρόπους εκμάθησης.
- Online courses και σεμινάρια: Τα courses και τα σεμινάρια digital marketing είναι ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους να αποκτήσεις γνώσεις ψηφιακού μάρκετινγκ. αφού για να ξεκινήσεις, αρκεί να επιλέξεις το κατάλληλο για σένα. Το βασικό θετικό των courses είναι ότι μπορείς να τα ξεκινήσεις απλά καταβάλοντας κάποιο ποσό και αρκετά είναι 100% online.
- Δωρεάν υλικό: Το δωρεάν υλικό εκμάθησης digital marketing μπορεί να είναι βίντεο στο Youtube, άρθρα και δωρεάν courses. Το θετικό είναι ότι δεν χρειάζεται να πληρώσεις κάτι και μπορείς να καταναλώσεις όσο δωρεάν υλικό σου επιτρέπει ο χρόνος σου. Το βασικό αρνητικό είναι ότι δεν έχεις κάποια συγκεκριμένη δομή, οπότε, πρέπει εσύ να ορίσεις τι θα μάθεις.
- Εκπαιδευτικά προγράμματα: Τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι προγράμματα συγκεκριμένης διάρκειας και ημερομηνίας έναρξης στα οποία συχνά επιλέγονται υποψήφιοι και δουλεύουν πάνω σε projects. Κάποια από αυτά είναι το ReGeneration και το Sleed Academy Marathon.
Πέρα από τις σπουδές στο digital marketing, τα courses, τα προγράμματα κλπ, υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να μάθεις ψηφιακό μάρκετινγκ όπως η 1-on-1 εκπαίδευση και η πρακτική άσκηση.
Πώς μπορώ να ξεκινήσω την καριέρα μου στο digital marketing;
Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη διαδικασία καθώς μπορείς να μπεις στην βιομηχανία του digital marketing με διαφορετικούς τρόπους.
Κάποια γενικά βήματα για να ξεκινήσεις όμως είναι τα παρακάτω:
- Μάθε τα βασικά του digital marketing: Ξεκίνα μαθαίνοντας τα βασικά του digital marketing. Μπορείς, για παράδειγμα, όπως είδαμε παραπάνω, να κάνεις κάποια courses ή να παρακολουθήσεις δωρεάν υλικό. Σε αυτό το βήμα, ίσως χρειαστεί να επιλέξεις και μια συγκεκριμένη εξειδίκευση. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλεις να γίνεις social media manager, ή να ασχοληθείς με το performance marketing κλπ.
- Διάλεξε ειδικότητα/ειδικότητες: Σε αυτό το βήμα θα πρέπει να μάθεις κάποια συγκεκριμένα skills ή tools. Για παράδειγμα, αν επιλέξεις να ασχοληθείς με τα social media, θα ήταν καλό να μάθεις και Canva. Οπότε, δες τι θα σε ενδιέφερε, αν γίνεται και εμβάθυνε πάνω σε αυτό.
- Δημιούργησε ένα προφίλ στο LinkedIn: Το προφίλ στο LinkedIn είναι σημαντικό, καθώς έτσι θα μπορέσεις να συνδεθείς με άλλους επαγγελματίες και να γίνεις ορατός σε ανθρώπους του κλάδου. Μια συμβουλή εδώ θα ήταν, να μην διστάσεις να συνδεθείς με στελέχη και να αναρτήσεις και posts στο LinkedIn, για να δείξεις ότι ενδιαφέρεσαι για το αντικείμενο και έχεις γνώσεις πάνω σε αυτό.
- Αναζήτησε την πρώτη σου δουλειά: Η πρώτη σου δουλειά στο digital marketing μπορεί να είναι κάποια πρακτική άσκηση (internship) ή κάποια entry-level θέση. Μπορείς να αναζητήσεις την πρώτη σου δουλειά σε πλατφόρμες εύρεσης εργασίας, αλλά και σε digital marketing groups στο Facebook, όπως το Digital Marketing Nation Greece.
- Δημιούργησε ένα portfolio: Το portfolio είναι πολύ σημαντικό για να μπορέσεις να ξεχωρίσεις στον κλάδο. Μπορείς να κάνεις το portfolio σου είτε σε ένα PDF, είτε online (για παράδειγμα σε Google Docs ή σε Carrd). Στο portfolio μπορείς να βάλεις projects που έχεις ολοκληρώσεις (αρκεί να μπορείς να τα δείξεις και να το επιτρέπουν οι εταιρείες) ή αν είσαι freelancer, προσωπικές σου δουλειές.
- Συνέχισε να μαθαίνεις και να δικτυώνεσαι: Το digital marketing είναι ένας απαιτητικός κλάδος που συνεχώς εξελίσσεται. Συνέχισε επομένως να μένεις ενήμερος, να βελτιώνεσαι όσο μπορείς και να δικτυώνεσαι με άλλους επαγγελματίες.
Στο digital marketing μπορείς να ξεκινήσεις και ως freelancer. Για να το κάνεις αυτό, είναι σημαντικό να βρεις τους πρώτους σου πελάτες. Κάποι τρόποι είναι να ρωτήσεις γνωστούς ή συγγενείς, να αναζητήσεις gigs σε Koalla, Fiverr και Upwork ή να παρακολουθείς πιθανές αγγελίες στο Digital Marketing Nation Greece
Τι ικανότητες χρειάζονται στο digital marketing;
Οι ικανότητες που χρειάζονται στο digital marketing εξαρτώνται καθαρά από την ειδικότητα που θέλεις να ακολουθήσεις. Στον κλάδο θα χρειαστείς διαφορετικά hard και soft skills, αναλογα τον τομέα που θα εργαστείς.
Για παράδειγμα, αν ασχοληθείς με SEO, τότε θα πρέπει να ξέρεις να κάνεις keyword research, ενώ αν θέλεις να ασχοληθείς με το social media management, θα πρέπει να μάθεις τα διαχειρίζεσαι τις πλατφόρμες στα social, Canva κλπ.
Κάποιες ήπιες δεξιότητες (soft skills) που θα ήταν καλό να έχεις ανεξαρτήτως ειδικότητας είναι η διαχείριση χρόνου, η εκμάθηση νέων ικανοτήτων για να μένεις up to date, οι επικοινωνιακές δεξιότητες, οι ικανότητες έρευνας και η στρατηγική σκέψη για να μπορείς να δημιουργείς μια στρατηγική digital marketing.
Πώς μπορώ να βρω θέσεις εργασίας στο digital marketing;
Για να βρεις θέσεις εργασίας στο digital marketing μπορείς να επισκεφθείς πλατφόρμες όπως το LinkedIn, το kariera.gr, το Jooble, το Indeed, το JobFind, το Linq, το Indeed, καθώς και το Digital Marketing Nation Greece.
Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις το δικό σου δίκτυο επαφών και να ρωτήσεις γνωστούς αν γνωρίζουν για κάποια διαθέσιμη θέση. Αλλιώς μπορείς να ξεκινήσεις να στέλνεις απευθείας βιογραφικό σε εταιρείες που θα σε ενδιέφερε να εργαστείς. Αν ακολουθήσεις αυτό τον τρόπο, φρόντισε η εμπειρία και τα skill σου να μπορούν να τον υποστηρίξουν.
Είναι το digital marketing καλή καριέρα;
Το digital marketing μπορεί να είναι καλή καριέρα, αλλά εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως οι δεξιότητες, τα ενδιαφέροντά σου και οι στόχοι σου.
Τα πλεονεκτήματα του να εργάζεσαι στο digital marketing είναι τα παρακάτω:
- Υψηλή ζήτηση: Με την ψηφιακή μετάβαση, οι επαγγελματίες του digital marketing είναι όλο και πιο περιζήτητοι.
- Ευέλικτο περιβάλλον: Πολλές δουλειές επιτρέπουν την εξ αποστάσεως (remote) εργασία ή το ευέλικτο ωράριο.
- Ποικιλία ρόλων: Από social media management μέχρι SEO specialist, υπάρχουν πολλοί τομείς ειδίκευσης.
- Δημιουργικότητα: Δίνει την ευκαιρία να χρησιμοποιείς τη δημιουργικότητά σου για την ανάπτυξη καινοτόμων προσεγγίσεων.
Τα μειονεκτήματα του να εργάζεσαι στο digital marketing είναι τα παρακάτω:
- Έντονος ανταγωνισμός: Ο τομέας είναι ανταγωνιστικός, με πολλούς επαγγελματίες να διεκδικούν τις ίδιες θέσεις.
- Συνεχής αλλαγές: Πρέπει να παρακολουθείς τις αλλαγές στις πλατφόρμες και τα εργαλεία, κάτι που απαιτεί χρόνο και προσπάθεια.
- Πιθανό αυξημένο στρες: Συχνά η επιτυχία μετριέται με αριθμούς (επισκεψιμότητα, conversions), κάτι που μπορεί να προκαλέσει πίεση.
Ποιος είναι ο μισθός στο digital marketing;
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας, ο μισθός ενός digital marketing specialist στην Ελλάδα είναι μεταξύ 22.617 και 38.544 ευρώ (μικτά) τον χρόνο, δηλαδή μεταξύ 10,87 και 18,53 ευρώ την ώρα και μεταξύ 1.884,75 και 3.212 ευρώ (μικτά) το μήνα.
Ο μισθός στο digital marketing επηρεάζεται από το την ειδικότητα, τη ζήτηση τη συγκεκριμένη περίοδο, την περιοχή, τη χώρα, την εμπειρία και τις ικανότητες.
Που εργάζονται οι digital marketers;
Οι digital marketers εργάζονται είτε σε εταιρείες digital marketing (agencies), όπου διαχειρίζονται λογαριασμούς πελατών, είτε στο in-house τμήμα μιας επιχείρησης, είτε είναι freelancers.
Εργάζονται ακόμη σε start-ups, σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και σε projects ως contractors. Κάποιοι digital marketers ξεκινούν και δικές τους επιχειρήσεις, κυρίως εφόσον έχουν αποκτήσει εμπειρία ως εργαζόμενοι.
Κάθε εργασιακό περιβάλλον έχει θετικά και αρνητικά και ανάλογα το στυλ δουλειάς του καθενός και τους στόχους του, κάθε marketer μπορεί να προτιμά ένα περιβάλλον από ένα άλλο.
Ποια είναι η ζήτηση στο digital marketing;
Η ζήτηση στο digital marketing είναι υψηλή, με εκατοντάδες θέσεις εργασίας κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό, ο ρόλος του digital marketer είναι επίσης σε υψηλή ζήτηση.
Σε αναφορά του LinkedIn το 2020, ο digital marketer ήταν στις 10 πιο περιζήτητες θέσεις, με πάνω από 850.000 θέσεις εργασίας συνολικά.
Σε άρθρο της Clearbit το 2023, αναφέρεται ότι οι digital marketing θέσεις, αποτελούν το 5% του συνολικού ανθρώπινου δυναμικού στις B2B επιχειρήσεις.
Ποιες είναι οι προοπτικές του digital marketing;
Ο κλάδος του digital marketing φαίνεται να έχει θετικές προοπτικές και να αναπτύσσεται συνεχώς.
Μια έρευνα του LinkedIn το 2023 μας δείχνει πως ο ρόλος του Digital Marketing Specialist ήταν ένας από τους 10 ταχύτερα αναπτυσσόμενους επαγγελματικούς ρόλους στον κόσμο. Μια άλλη έρευνα της Statista μας δείχνει πως το digital advertising, σαν βιομηχανία, αναμένεται να φτάσει τα 763 δισεκατομμύρια μέχρι το 2027.
Σύμφωνα επίσης με έρευνα του Expert Market Research, ο τομέας του digital marketing αναμένεται να έχει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 14.9% μέχρι το 2032 σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι μισθοί στο digital marketing έχουν επίσης αυξηθεί κατά 5% τα τελευταία 5 έτη, σύμφωνα με έρευνα της Zippia.
Ποια είναι η διαφορά του digital marketing από το παραδοσιακό marketing;
Οι κύριες διαφορές ανάμεσα στο digital marketing και το παραδοσιακό μάρκετινγκ είναι οι παρακάτω:
- Μέσα προώθησης: Το παραδοσιακό marketing χρησιμοποιεί μέσα όπως την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα έντυπα. Το digital marketing χρησιμοποιεί μέσα όπως τα websites, τα social media και τις μηχανές αναζήτησης.
- Εμβέλεια και κοινό στόχευσης: Με το παραδοσιακό marketing το κοινό που λαμβάνει το διαφημιστικό μήνυμα είναι πιο γενικό. Στο digital marketing οι καμπάνιες είναι πιο ειδικές, καθώς εκεί υπάρχει δυνατότητα στοχευμένου κοινού.
- Ευελιξία: Στο παραδοσιακό marketing, οι καμπάνιες απαιτούν σημαντικό χρόνο για την προετοιμασία και δεν είναι εύκολο να προσαρμοστούν μετά την έναρξή τους. Αντίθετα, στο digital marketing, οι καμπάνιες είναι πιο ευέλικτες, επιτρέποντας άμεσες προσαρμογές και αλλαγές ανάλογα με τα αποτελέσματα.
Για παράδειγμα, digital marketing, είναι οι διαφημίσεις στα social media. Ενώ, ένα παράδειγμα παραδοσιακού marketing είναι τα flyers ή τα billboards.